متخصص سئو و اینستاگرام مارکتینگ

افزایش فالوور اینستاگرام به سبک پیتر دراکر | پدر مدیریت مدرن

چکیده مطالب

افزایش فالوور اینستاگرام به سبک پیتر دراکر | پدر مدیریت مدرن
افزایش فالوور

افزایش فالوور تو اینستاگرام شاید دغدغه اصلی مدیران کسب و کار های اینترنتی باشه. اما دیگه نگران نباشید !

چون قصد داریم ترفند های افزایش فالوور اینستاگرام رو از زبون پیتر دراکر ، پدر مدیریت مدرن با هم بررسی کنیم. از شما میخوام قبل ازینکه شروع به خوندن این مقاله کنید ، حتما ویدیو زیر روتماشا کنید تا بتونید این ترفند ها رو خیلی دقیق یاد بگیرید.

اما قبل ازینکه شروع کنیم بیاید ببینم چرا یه عدد اینقدر اهمیت داره ؟

 امروزه تو بازار کسب و کارهای اینترنتی داشتن یه پیج با تعداد فالوورهای قابل توجه چیزیه که نمیشه ازش چشم پوشی کرد و خب باید گفت که اکثر مردم پیج اینستاگرام و به صورت کلی کسب و کارتون رو با تعداد دنبال کننده هاتون قضاوت میکنن.

پس میشه گفت تعداد فالوورهای پیج اینستاگرام کسب و کار شما ، در حقیقت اعتبار شماست و سبب اعتماد مشتریان یا مخاطبین شما میشه و اینجاست که اهمیت افزایش فالوور معنی پیدا میکنه !

خب حالا که از اهمیت داشتن فالوور تو اینستاگرام مطلع شدید ، بریم سراغ آقای پیتر دراکر و ترفندهاش که حدود 70 سال قبل راجبش برای ما صحبت کرده و من امروز براتون به زبون اینستاگرام ترجمش کردم !

البته شاید با خودتون بگیدنکاتی که پیتر دراکر تو ویدیو بالا به اونا اشاره کرد شاید مربوط به اینستاگرام نباشه !

یعنی اصلا اونموقع که این ویدیو رو ساخت هنوز گوشی هوشمندی نبود !!

اما میشه ازش کلی نکته اینستاگرامی دربیاریم

فروشندگی صرفا حرف زدن نیست…!

برای اینکه بتونید تو پیج اینستاگرام تون محصول یا خدمات تون رو بفروشید ، مشتری تون رو نبرید تو رینگ بوکس ! یعنی پشت سرهم و بیش از حد راجع به محصولات تون و اینکه چجوری خرید کنن پست نزارید و مشتری رو مشت بارون نکنید

در عوض کمک کنید تا بتونه بهتر خرید کنه

یادتون باشه شما به هیچ کس چیزی نمی فروشید ، در عوض شما به مشتری کمک می کنید که تصمیم به خرید بگیره.

پس یادتون باشه فروشندگی یه نوع هنره

اما چطور به مشتری مون کمک کنیم که تصمیم به خرید بگیره ؟

به نظر من قبل ازینکه یه پیج اینستاگرام برای کسب و کارتون تاسیس کنید ، بهتره مخاطبین هدفی که قراره به اونا محصول تون رو بفروشید یا خدمات تون رو ارائه کنید ، کاملا بشناسید و بدونید که چه علایقی دارن تا تو اون زمینه ها تولید محتوا کنید.

همینطور یادتون باشه که تعامل با مخاطب حرف اول و آخر رو در اینستاگرام میزنه.

بعد ازینکه مخاطب تون رو کاملا شناختید ، باید فعالیت هاتون رو جوری تنظیم کنید که به طور پیوسته با مخاطبین پیج تون در ارتباط باشید تا ازین راه بتونید به افراد جدیدتر تو اینستاگرام معرفی بشید و فالوورهاتون افزایش پیدا کنه.

سوال کردن ، فوت کوزه گری تو نوشتن کپشن ها

خب قرار شد برای افزایش فالوور ، هدف از فعالیت تون تو اینستاگرام برقرای ارتباط و حفظ اون باشه.

میشه گفت سوال کردن اولین قدم برای برقرای ارتباط بین شما و مخاطبین تونه که قراره تبدیل به مشتری های احتمالی تون بشن.

سعی کنید کپشن همه ی پست هاتون رو با مطرح کردن یه سوال چالش برانگیز یا گفتن یه موضوع یا آمار جالب و قابل توجه کاری کنید مخاطب تحریک بشه تا محتوای شما رو ببینه و بخونه.

اما چه سوالی بپرسیم ؟ یا چطور سوال بپرسیم ؟

بزارید یه مثال بزنم :

شما از تعداد فالورر های فعلی تون راضی هستید ؟

خب این سوال قاعدتا دو تا جواب داره

بله یا خیر

اما این سوال چطور ؟

چطور روند افزایش فالوور رو تو پیج تون شروع کنیم ؟

متوجه شدید ؟؟

حالا شما تو جواب دادن به این سوال فکر می کنید و دنبال یه جواب مناسب براش می گردید و اینجوری میشه که بین شما و مخاطبین تونی یه ارتباط صحیح شکل میگیره و مخاطب شما تبدیل به هوادارتون و وادارتون به مشتری تون تبدیل میشه

از طریق سوال کردن میشه نیازهای آشکار و پنهان مشتری تون رو کشف کنید و مسیر فعالیت تون تو اینستاگرام مشخص بشه.

اما من از چه کلمه ای تو اول سوالم استفاده کردم ؟

در واقع میشه گفت سوال هایی که باارزش ترین اطلاعات درباره ی مشتری ها رو بهتون میده ، با این کلمه ها شروع میشه :

چطور ؟

کی (چه کسی) ؟

چی ؟

کجا ؟

کی (چه زمانی)؟

چرا ؟

و از بین این شش تا کلمه ، “چرا” جستجوگرترین و با ارزش ترین نوع سوال هاست.

حتی سخت ترین و نفوذناپذیرترین آدم ها که بخوان در مقابل شما مقاومت کنن ، در مقابل این سوال نمیتونن ساکت بمونن و مجبور میشن باهاتون تعامل برقرار کنن.

بیشتر گوش کنید تا صحبت کردن…!

اما این چه ربطی به افزایش فالوور تو اینستاگرام داره پوریا ؟؟

آره درسته اصل جمله شاید ربطی به اینستاگرام نداشته باشه اما میشه ازش نتایج خیلی خوبی گرفت

مثلا اینکه از دادن توضیحات اضافی و نوشتن کپشن های طولانی درباره ی محصولاتتون خودداری کنید.

محتواهای پست هاتون رو جوری تنظیم کنید که نیازهای مخاطب تون رو برطرف کنه و جوری باشه که مخاطب دنبال شون باشه نه اینکه فقط گذری از روشون رد شه و اونا رو نخونه.

یکی از بهترین و موثر ترین کارها برای فهمیدن اینکه مخاطب تون از چه محتوایی خوشش میاد اینه که ازش بپرسید و حسابی به حرفاشون گوش کنید.

خیلی راحت…!

و تنها زمانی میشه یه ارتباط درست بین شما و مخاطب تون برقرار بشه که توی محتواهاتون بیشتر ازینکه شما حرف بزنید ، به حرفاشون گوش کنید

 با طرف مقابل خودتون درست رفتار کنید !

ارتباط یه نوع وابستگیه

وابستگی بین انسان با انسان و هر انسانی عقاید و علایق شخصی داره و شاید خوب و بد به تعریف اون با شما فرق داشته باشه

این موضوع به شدت تو اینستاگرام و بحث افزایش فالوور تو اون حاکمه

یادتون باشه مخاطب پیج جدا ازینکه مشتری شماست ، در وهله ی اول یک انسانه و باید مثل یه انسان با اون رفتار کنید.

یادتون باشه در نوشتن محتواهاتون تو هر قالبی که هست ، اول از همه از نوشتن مطالب سیاسی ، اعتقادی و حالا هر مطلبی که ممکنه تشنج ایجاد کنه خودداری کنید !

و اینجور هم فکر نکنید که مشتری فقط تو پیج شما هست که از شما خرید کنه و عملا اونو یه پول متحرک ببینید.

مخاطب اینستاگرامی به شدت بی حوصله است و به اینستاگرام اومده تا کمی خودش سرگرم کنه.

پس باید شدیدا حواستون جمع باشه ، چون دارید لبه ی تیغ راه میرید و یه ذره اشتباه تو نوشتن محتوا ، باعث میشه فالوورهاتون رو از دست بدید.

برای این کار پیشنهاد میکنم تو برنامه پست گذاشتن یا استوری گذاشتن تون ، حتما از محتوهای انگیزشی و سرگرمی و مسابقه و…استفاده کنید.

 از موج خارج نشید و به زبان مخاطب تون صحبت کنید !

خب شاید شما الان بگید که این مسخره است…

من به کسایی محصول یا خدمات ام رو میفروشم که زبون ام رو بفهمن

اونایی که نمیفهمن ، مسئله خودشونه !!

اما ارتباط دو جانبه یعنی تفاهم بین طرفین 🙂

مطمعن اید که کلمه ها و عباراتی که تو متن محتواهاتون به کار می برید ، همون معنی رو برای مخاطب میده که برای شما میده ؟

مثلا وقتی مینویسید یه مقدار دقیقا چه قدر منظورتونه ؟

مثلا وقتی می گید تحویل فوری ، یعنی کی ؟

یا وقتی میگید تخفیف باورنکردنی یعنی چند درصد تخفیف ؟

پس اگه چیزی که می نویسید بد فهمیده بشه ، به زبون مشتری تون حرف نمی زنید و اگه احیانا چیزی که میگید بد فهمیده بشه ، یعنی باید با افزایش فالوور خداحافظی کنید !

یه فروشنده لوازم یدکی خودرو رو در نظر بگیرید. که تو پست های پیج کسب و کارش تو اینستاگرام عکس محصولاتش رو میزاره و تو کپشن توضیحات تخصصی درباره ی قطعات اش میده.

چیزایی که هر کس بخونه مخش سوت میکشه !!

حالا یه پیج لوازم یدکی دیگه رو در نظر بگیرید که فروشنده توش به جای دادن اطلاعات تخصصی ، محتوای کاربردی منتشر می کنه.

مثلا میگه این قطعه باعث میشه مصرف سوخت موتور نصف بشه یا این قطعه استحلاک ماشین رو کم میکنه و…

خب شما تو کدوم حالت راحت ترید و ارتباط بهتری برقرار می کنید ؟

جواب تون تنها در صورتی گزینه اول هستش که شما هم یه فروشنده لوازم یدکی باشید !!!

خب امیدوارم که با به کار بستن این نکات بتونید که پیج تون رو حسابی پویا کنید و فالوورهاتون به سادگی و اما کار کردن و وقت گذاشتن افزایش بدید.

ممنون که تا انتهای این مقاله همراه من بودید.

اگه دوست دارید که پیج اینستاگرام تون رو بررسی و آنالیز کنم ، آدرس اون رو برام تو قسمت کامنت ها ، بنویسید.

پویا و سربلند باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *